فواید معجزه گر ماساژ

 

                                                                  فواید معجزه گر ماساژ

   

 

فواید ماساژ به قدری فراوان و بی‌نظیر است که به طور حتم می‌توان آن را معجزه نامید. به طور کلی ماساژ به حرکات منظم، مرتب ، اصولی و پیوسته روی لایه‌های سطحی و عمیق و بافت‌های بدن جهت تاثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل، عروق، تاندون‌ها و رباط‌ها به منظور افزایش عملکرد، ترویج آرامش و کمک در روند درمان یک بیماری خاص به کار می‌رود. با ملیکه ماساژ همراه باشید تا به فواید آن‌ها در ادامه مطلب بپردازیم…

 

در این بخش راجع به فواید ماساژ خواهیم نوشت، ماساژی که این روزها فراوان در مورد آن صحبت می‌شود و می‌تواند بعد از یک روز پرکار و پرتلاش خستگی را از بدنتان بیرون ببرد. پس تمام افرادی که دچار تنش و بیماری هستند یا کسانی که نمی‌خواهند تجربه بیماری داشته باشند حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشند.

 

                                                                                                                                                                                                 

پدیده‌ی معجزه گری به نام ماساژ

 


ماساژ بدن معمولاً به عنوان بخشی از طب جایگزین و مکمل در نظر گرفته می‌شود. ماساژ و ماساژ درمانی یک روش قدیمی برای تسکین دردهایی مانند: درد مفاصل، عضلات و اعصاب پایین کمر، گردن، سر درد و به طور کلی تمام دردهایی که در نواحی عضلانی و عصبی بدن وجود دارد، می‌باشد. از این رو بدون اغراق می‌توان آن را معجزه و تسریع دهنده مراحل درمان نامید. بدن انسان در اثر ماساژ، به طور طبیعی سروتونین تولید می‌کند این ماده شیمیایی خاصیت تسکین دهنده دارد. به علاوه کمبود خواب عمیق عامل اصلی تشدید کننده درد در بدن است که ماساژ درمانی باعث افزایش کیفیت خواب شده و بیمار با خواب عمیق و با درد کمتری روبرو می شود.

 

طبق پژوهش‌های محققین در زمینه مزایا و فواید ماساژ، ماساژ درمانی برای تسکین عارضه‌هایی مانند: اضطراب، استرس، سردرد، سندروم درد میوفاسیال، آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم، آسیب‌های ورزشی، درد مفاصل گیجگاهی-فکی و سندرم درد اسکلتی-عضلانی کمک می‌کند.

همچنین ماساژ علاوه بر خاصیت درمانی، باعث تقویت احساس راحتی، آرامش و آسایش می‌شود که این امر از مزایای لذت‌بخش ماساژ می‌باشد. اگر چه فواید ماساژ بسیار متعدد است و در زمان های آتی بیشتر به آن می پردازیم، اما این نکته فراموش نشود که نمی‌توان آن را جایگزین درمان‌های پزشکی کرد ولی به عنوان مکمل درمان، یک معجزه بی‌چون و چرا می‌باشد.

ماساژ بدن علاوه بر تخفیف درد، اضطراب را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود می‌دهد. به نظر می‌رسد مکانیسم ماساژ برای تکسین دردها عواملی چون زیست مکانیکی، روانی، عصبی و فیزبولوژیک باشد.

 

 

منبع iRest