انواع ماساژ ریلکسی

 

 

 

                     انواع ماساژ ریلکسی

انواع ماساژهای ریلکسی کدامند؟

 


گفته شده انواع مختلفی از ماساژهای ریلکسی در سراسر دنیا رایج است و انتخاب نوع آن کاملاٌ سلیقه‌ای است و به علاقه فرد بستگی دارد. اما سبک‌های محبوب برای انجام ماساژ ریکلسی به شرح زیر می‌باشند:

 

ماساژ سوئدی:

ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژ سوئدی فراتر از رسیدن به آرامش است. این نوع ماساژ ریلکسی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون، انعطاف پذیری بدن و کاهش تنش است. شامل چندین شاخه می باشد که در آینده از این نوع ماساژ مقاله خواهیم داشت.

 

ماساژ تایلندی:

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای معروف دنیا می‌باشد. در این نوع ماساژ تمام عضلات بدن کشیده می‌شوند و مفاصل بدن باز و بسته می‌شوند. این نوع ماساژ بدن شما را از حالت خشکی درمی‌آورد و سطح انرژی بدن را به حالت نرمال برمی‌گرداند و در رسیدن فرد به آرامش کمک زیادی می‌کند. ماساژ تایلندی به افرادی توصیه می‌شود که اکثر اوقات خود را پشت میز صرف می‌کنند.

 

ماساژ آیورودا:

آیورودا بیشتر از یک ماساژ است. آیورودا در واقع یک فلسفه درمانی بسیار قدیمی هندی است که در حدود ۵۰۰۰ سال قدمت دارد و ماساژ یکی از شاخه‌های بیشمار آن است. آیورودا دانشی است که به کیفیت و کمیت زندگی اختصاص دارد و هدف آن شادمانی و لذت همراه با طول عمر و سلامتی است. آیورودا معتقد است سلامتی تنها بیمار نبودن نیست، بلکه لذت بردن از جسم، روح و ذهن است.

 

                                                 انواع ماساژ ریلکسی

 

ماساژ سنگ داغ:

ماساژ سنگ داغ نوع دیگری از انواع ماساژ ریلکسی است که در آن از سنگ‌های صاف و داغ از نوع بازالت و غنی از آهن استفاده می‌شود. گرما و حرارت موجود در این سنگ‌ها می‌‌تواند آرامش بخش باشد و عضلات سفت را گرم و نرم کند. این نوع ماساژ برای افردی که احساس سرما می‌کنند مناسب است. همچنین برای کسانی که گرفتگی عضلانی دارند اما ماساژهای سبک را ترجیح می‌دهند، پیشنهاد خوبی است.

 

ماساژ آروماتراپی:
ماساژ سوئدی با اسانس‌های معطر حاوی عصاره‌های آرامش بخش می‌تواند آرامش را به بدن شما بازگرداند. ماساژ آروماتراپی برای کسانی که با اختلالات گوارشی، علائم قبل از قاعدگی، درد پشت، سردرد و یا بی‌خوابی مواجه هستند می‌تواند بسیار موثر باشد.

ماساژ آروماتراپی بسیار مناسب است اما باید اطمینان حاصل کنید که به روغن‌ها و اسانس‌ها آلرژی ندارید.

درست است که تقریباٌ تمامی ماساژها آرامش بخش هستند ولی مواردی که در بالا گفته شد بهترین انتخاب‌ برای کسانی هستند که به دنبال ماساژ ریلکسی می‌گردند تا لحظاتی شاد را برای خود به ارمغان بیاورند.

 

منبع روتای/ میسرست