ماساژ نوزادان

 

 

 

ماساژ نوزادان

 

ماساژ کودک دلبندتان یک راه شگفت انگیز و موثر وبرقراری ارتباط عاشقانه با اوست. نوزادان خیلی زود متوجه خواهند شد که این تماس هاو نوازش های ملایم نشان دهنده عشق و علاقه اطرافیان به آنهاست.

ماساژ نوزادان یکی از بهترین راه‌ها برای بهتر شدن عملکرد نوزاد در سن کم و بزرگسالی است. چون باعث آرامش و خواب آرام و حس خوب نوزاد می‌شود و عملکرد سیستم ایمنی و تقویت استخوان‌ها و عضلات او را بهبود می‌بخشد. 

 

برای هر نوزادی، لمس اشیا، بهترین حس دنیا است، زیرا خداوند قدرت لامسه خاصی در وجود همه نوزادان قرار داده که برای تعامل با جهان، از آن استفاده می کنند. اکثر نوزادان دوست دارند تا در هنگام ناراحتی، در آغوش پدر و مادر و یا بهترین دوستاران خود باشند، آنها را لمس کرده و احساس امنیت کنند. پس می توان ادعا کرد که با ماساژ هم می توان نوزادان را آرام کرد و احساس امنیت را در آن ها تقویت نمود. در واقع، ماساژ به والدین کمک می کند تا با برقراری تعامل مثبت و قوی با فرزند خود، احساس شادی کرده و ارتباط خود و نوزاد را تقویت کنند. به همین دلیل، ماساژ نوزاد در اوایل زندگی هرچه با کیفیت بالاتری باشد، دارای مزایای بیشتری خواهد بود. اگر شما هم به عنوان یک مادر قصد دارید با ماساژ، کودک خود را آرام کنید، باید از انجام درست آن مطمئن شوید. 

 

 

ماساژ نوزادان چیست؟

                                 ماساژ نوزادان

 


 ماساژ نوزاد فعالیتی است که در طی آن، والدین با استفاده از انواع روغن های ماساژ یا لوسیون های مخصوص، به آرامی بدن کودک خود را مالش می دهند. نتایج تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که ماساژ نوزادان بسیار آرامش بخش بوده و فضایی برای والدین فراهم می کند تا به طور جدی با فرزند کوچک خود ارتباط برقرار کنند.

 

ماساژ نوزادان را باید از چند ماهگی شروع کرد؟

 


 عموم مردم عقیده دارند که والدین می توانند از ماه اول زندگی نوزادان، ماساژ بدن او را شروع کنند. اما یادتان باشد که پوست نوزاد در هنگام تولد رشد کافی نداشته و 15 روز بعد از به دنیا آمدن کامل می شود. همچنین، در حدود 15 روزگی نوزادان، بند ناف آن ها نیز افتاده و در صورت استفاده از روغن ماساژ، خطر بروز عفونت در بدن آن ها از بین می رود. بنابراین، اگر به عنوان والدین نوزاد قصد دارید تا فرزند خود را ماساژ دهید، صبر کنید تا او به شش هفتگی برسد. به طور کلی، حدود یک ماهگی نوزادان زمان ایده آلی برای آغاز ماساژ بدن آن ها است، زیرا در این زمان، پوست نوزاد حساسیت زمان تولد خود را از دست داده و قویتر می شود. جالب است بدانید که نوزادان، بعد از یک ماهگی، به لمس بدن خود توسط والدین، جهت برقراری ارتباط، واکنش نشان می دهند.


قبل یا بعد از وعده های غذایی بدن نوزادتون رو ماساژ ندید. همچنین وقتی که زمان خواب نیمروزه کودک هستش از انجام ماساژ خودداری کنید.

وقتی که با رعایت این نکات زمان مناسب برای ماساژ دادن .رو مشخص کردید، یک حوله ی تمیز بر روی مبل یا تخت یا فرش بندازید و یک کاسه روغن گیاهی مناسب برای ماساژ ( مثلا روغن زیتون ) تهیه کنید. این نکته را به خاطر بسپارید تا می توانید می بایست از روغن های اصل و مناسب پوست استفاده کرد.