مزایای ماساژ نوزادان

 

مزایای ماساژ نوزادان

 

 

ماساژ نوزادان یکی از بهترین راه‌ها برای بهتر شدن عملکرد نوزاد در سن کم و بزرگسالی است. چون باعث آرامش و خواب آرام نوزاد می‌شود و عملکرد سیستم ایمنی و تقویت استخوان‌ها و عضلات او را بهبود می‌بخشد.

 

                                                                               

                                                                                                  مزایای ماساژ نوزادان                                                                            

منافع ماساژ برای کودکان

 

 

احساس امنیت: ارتباط جسمی بین کودک و یکی از والدینش، احساس عشق و علاقه و ارزشی را در او تقویت می‏کند و این احساس، به رشد عزت نفس و اعتماد به نفس در کودک می‏انجامد.

سلامت و تندرستی کل بدن: تحقیقات نشان می‏دهد، کودکانی که با محبت و مهربانی لمس می‏شوند، کمتر از آنانی که تماس محبت ‏آمیز با والدین‏شان ندارند گریه می‏کنند یا بیمار می‏شوند.

ماساژ، گردش خون را بهبود می‏بخشد و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‏کند. همین طورتفسیر کنید. با این روش شما می‏آموزید که از روی حرکات کودک منظور او را بخوانید یا درکش کنید

و همین مسئله باعث افزایش مهارت‏های شما در نگهداری از او می‏شود.

 

 با ماساژ ده تا بیست دقیقه در روز نوزاد، علاوه بر تامین ارتباط عاطفی مورد نیاز، عضلات و استخوان‌های شیرخوار به‌ وسیله ورزش محکم‌تر خواهد شد.همانطورکه افراد ورزشکار عضلاتی بزرگ‌تر و قوی‌تر دارند، زمانی که نوزاد شیرخوار را به‌صورت مداوم هر روز ماساژ می‌دهیم، باعث قوام عضلات، بیشتر شدن تعداد سلول‌ عضلات و حجم عضلات او می‌شویم، با این عمل همچنین نوزاد اسکلتی مستحکم‌تر خواهد داشت.

مهارت اجتماعی: با لمس کودک‏تان چگونگی برقراری ارتباط را به او آموزش می‏‏دهید. ماساژ به شما کمک می‏کند ارتباط غیرکلامی با کودک‏تان برقرار سازید و این موضوع باعث افزایش ارتباط زود هنگام شما با کودک خواهد شد. در نتیجه کم‏ کم عزت نفس و توان برقراری ارتباط اجتماعی در کودک پدید خواهد آمد. 

 آرامش و راحتی: وقتی پوست کودک‏تان را ماساژ می‏دهید، کاملاً بر او متمرکز می‏شوید و با او تعامل برقرار می‏کنید. طبق تحقیقات گزارش شده که خود والدین نیز از این تعامل لذت می‏برند و احساس آرامش می‏ کنند.همواره به خاطر داشته باشید که ماساژ نوزادان در محیطی آرام و بدون تنش و با آمادگی برای نوزاد باشد.

              مزایای ماساژ نوزادان